7 Najčastejších výziev majstrov
1. Dosahovanie a zlepšovanie výsledkov
2. Komunikácia a zvládanie náročných rozhovorov
3. Zavedenie a udržanie zmien a pravidiel
4. Timemanagement a zvyšovanie osobnej produktivity
5. Udržanie motivácie a angažovanosti členov tímu.
6. Zaškoľovanie a stabilizácia pracovníkov
7. Plánovanie kapacity a dovolenky, vykrývanie výpadkov pracovníkov
Skutočné príčiny týchto výziev
1. Nepoužívanie čísel a KPI
2. Rezervy v riadení ľudí a chyby v komunikácií
3. Prehliadanie porušovania pravidiel a disciplíny
4. Nedostatočná znalosť v riadení a kontrole procesov
5. Podceňovanie zastupiteľnosti (nielen vlastnej)
6. Slabá podpora a informovanosť pracovníkov
7. Prílišné zahltenie operatívou a chýbajúci systém v práci
Riešenie týchto výziev
1. Používanie techník komunikácie vhodných pre výrobných pracovníkov
Väčšina školiteľov, ktorí učia majstrov komunikovať nemá skúsenosti priamo s výrobným odvetvím. Lenže to čo funguje v banke či obchode, nebude fungovať na zvarovni či lisovni.
2. Zabezpečiť dodržiavanie pravidiel
Ľudia nerešpektujú pravidlá ak vedia, že nemusia. Vytvorením systému kontroly dokáže majster nastaviť pravidlá a riešiť ich porušenia dôsledne a dôrazne. Majster sa potrebuje naučiť byť tvrdý k pravidlám no mäkký k človeku a primeranou komunikáciou zabezpečiť ich dodržiavanie.
3. Riadenie procesov a systém práce
V riadení sériovej, kusovej či prototypovej výroby sú rozdiely. Preto používanie nesprávnych či zastaraných techník riadenia úspešnosť majstra znižuje. Znalosť v riadení vlastných procesov a koordinácia obslužných (plánovanie,údržba, logistika,…)je pre majstra kľúčom k zlepšovaniu procesov.
Production Leaders Academy
Prvá akadémia priamo s reálnou výrobou. Learning by Doing
Tréningy priamo na pracovisku, ktoré vyrába pre zákazníkov
S reálnymi výrobnými pracovníkmi a reálnymi strojmi
Navrhované riešenia sú okamžite implementované do výrobného procesu
Učíme lídrov viac systematicky pracovať a trvale dosahovať výsledky
Čo sa od nás majstri a lídri naučia
– lepšie komunikovať aj s ťažšími povahami
– zvládať odpor ľudí a udržať zmeny
– lepšie riadiť procesy a systematicky dosahovať výsledky
– trvale odstraňovať plytvanie
– udržať disciplínu a znižovať neprítomnosť pracovníkov
Tomáš Železník
Ako Operations Manager viedol 500 spolupracovníkov. Riadil medzinárodné projekty, implementoval metódy štíhlej výroby a viedol workshopy v oblasti výroby, logistiky, kvality, údržby, inžinieringu či HR.
Za kľúčové považuje skúsenosti nadobudnuté vo svojich začiatkoch na dielni v pozícii výrobného majstra a vedúceho výroby.
Medzinárodné skúsenosti získal v Číne, Nemecku a Kanade. Pripravoval ľudí a procesy na audity, či už certifikačné , re-certifikačné, zákaznícke či procesné.
Už 15 rokov trénuje majstrov z výrobných podnikov. Moderuje spoločné strategické workshopy managerov s majstrami.
Je konateľom a výkonným riaditeľom výrobnej spoločnosti.
Referencie
Je dobré 100x počuť, ale lepšie je si to vyskúšať a Tomáš, mal si modelové situácie premyslené. Pri modelových situáciách som na sebe spozoroval „AHA efekt“ – je iné o niečom hovoriť a iné potom si to prežiť a pochopiť.
Tomáš je výborný prezentátor, dokáže navodiť príjemnú atmosféru počas celého školenia a odpovedať na otázky. Takisto dokáže usmerniť pri riešení konkrétneho problému v oblasti delegovania, leadershipu, motivácie, nástupníctva.
Naj. prínos vidím v tom, že školenie nebolo formou „odsedím si to“ a potom zabudnem. Ale práve naopak účastníci boli tak vtiahnutí do tréningu, že začali používať metódy aj v praxi.